Velkommen til IDEAL OF SWEDEN og vores hjemmeside! Følgende vilkår og betingelser gælder for al brug af, og ordrer placeret på, idealofsweden.dk og tilknyttede sider. Disse vilkår udgør en aftale mellem dig som forbruger og Ideal of Sweden AB, reg. nr. 556889-7994, Gamla Rådstugugatan 33, 602 24 Norrköping, Sverige ("IDEAL" eller "vi") og ved at placere en ordre via vores hjemmeside, accepterer du at være juridisk bundet af følgende vilkår. Sørg venligst for at læse og forstå vilkårene og betingelserne, inden du foretager et køb.

Bemærk venligst, at alle ordrer, der er placeret via vores hjemmeside, er til ikke-kommercielt brug, og ved at placere en ordre bekræfter du, at du er en forbruger. Hvis der er mistanke om, at dit køb er til kommercielle formål, har vi ret til at anmode om bevis for, at du er en slutbruger eller endda annullere din ordre, indtil du har fremlagt sådant bevis.

BRUG AF COOKIES OG BEHANDLING AF PERSONLIGE DATA

Når du besøger vores hjemmeside eller placerer en ordre hos os, bruger vi og vores partnere cookies og lignende sporings-teknologier og behandler personoplysninger. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler personoplysninger i vores Privatlivspolitik og hvordan vi bruger cookies og andre sporings-teknologier i vores Cookie-politik . Du kan til enhver tid trække dit samtykke til brugen af cookies tilbage eller gøre indsigelse mod databehandling ved at klikke på "Samtykkeindstillinger" i bunden af denne hjemmeside.

PRIVATLIVSPOLITIK

PLACERING AF ORDRER

Ved at placere en ordre bekræfter du, at du er over 18 år. Vi har ret til at annullere din ordre, hvis du har angivet falske personlige oplysninger, eller hvis det kommer til vores kendskab, at du har registreringer for manglende betaling af gæld. Bemærk venligst, at produkterne i din indkøbskurv ikke er reserveret og kan købes af andre kunder, indtil du har placeret ordren i kassen og modtaget en ordrebekræftelses-e-mail. Efter at have placeret en ordre vil vi bekræfte dit køb ved at sende en e-mail til den e-mailadresse, du angav ved ordreafgivelsen. Du skal indtaste korrekt leverings- og kontaktinformation (herunder e-mailadresse) ved placering af en ordre. Hvis dette ikke er tilfældet, har IDEAL ret til at opkræve dig for eventuelle omkostninger, som vi måtte lide på grund af forkert levering eller kontaktinformation. Vi anbefaler, at du gemmer ordrebekræftelsen for at lette eventuel kontakt med vores kundesupport

Bemærk også, at bekræftelses-e-mailen kun bekræfter, at vi har modtaget din ordre, og bør ikke betragtes som en accept af ordren. Når ordren er blevet behandlet, sender vi dig en forsendelsesbekræftelses-e-mail med alle relevante oplysninger om din ordre. Forsendelsesbekræftelsen eller afhentningsmeddelelsen er vores accept af din ordre, og den estimerede leveringstid, som yderligere beskrives under "LEVERING OG ANNULLERING" nedenfor, gælder fra datoen for vores accept af din ordre.

PRISER

Alle priser angivet på vores hjemmeside inkluderer moms i overensstemmelse med gældende momslovgivning. Hvis du shopper fra et land uden for EU, er alle priser eksklusive moms. Ordrer sendt til lande uden for EU kan være underlagt lokale moms-, import- og/eller skatter, og du vil være ansvarlig for betaling af disse importafgifter og skatter. Momsbeløbet vil blive beregnet ud fra den samlede pris på din ordre, men IDEAL har ikke kontrol over disse afgifter, og da omkostningerne kan variere fra land til land, kan vi ikke forudsige beløbet af disse afgifter. Vil du vide mere? Kontakt venligst dit lokale told- eller skattekontor.

Efter du har fuldført et køb på vores hjemmeside, kan IDEAL kun justere det beløb, du har betalt, hvis du har modtaget en forkert pris på grund af tekniske problemer på hjemmesiden.

BETALING

Du vil finde alle tilgængelige betalingsmetoder for dit land under check out-processen på hjemmesiden. Hvis din valgte betalingsmetode ikke fungerer på tidspunktet for dit køb, forbeholder IDEAL sig ret til at ændre betalingsmetoden. IDEAL er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger ved valutaveksling, som din bank eller kreditkortudbyder måtte pålægge for betaling i din lokale valuta.

KAMPAGNER OG TILBUD

Vi kan tilbyde dig at deltage i kampagner eller specielle tilbud, og vilkårene for sådanne kampagner og specielle tilbud vil blive specificeret for hver enkelt kampagne og/eller tilbud. Disse vilkår vil kun gælde, når kampagnen er aktiv, og for de specifikke produkter, der er defineret af IDEAL i forbindelse med kampagnen (bemærk venligst, at gavekort aldrig er inkluderet i vores kampagner eller specielle tilbud). Vi har ret til at aflyse særlige tilbud når som helst, og når vi gør det, vil IDEAL's generelle vilkår og betingelser fortsætte med at gælde i stedet for de kampagnespecifikke vilkår. En kampagne på specifikke produkter vil vare i en begrænset periode og så længe vi har det pågældende produkt på lager. Hvis du ønsker at returnere et produkt købt under en "køb én, få én gratis" eller "3 for 2" kampagne, kræver vi en fuld retur for at behandle en refusion. Dette betyder, at du skal returnere alle produkter købt under kampagnen. Hvis du har deltaget i en kampagne med specifikke krav, f.eks. du har modtaget en rabat, fordi dit køb oversteg et vist beløb, og din ordre efter en retur ikke opfylder kravene for kampagnen, vil en potentiel refusion blive justeret i henhold til vilkårene og betingelserne for en sådan kampagne. IDEAL's rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatter eller kampagner på vores hjemmeside, medmindre andet er eksplicit angivet.

LEVERING OG ANNULLERING

Vi sender produkter over hele verden, og den estimerede leveringsdato afhænger af leveringslandet og den valgte leveringsmulighed. Produkter på lager leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på vores hjemmeside. Hvis leveringen af din ordre er forsinket, og du ikke længere ønsker at gennemføre købet, er det dit ansvar at annullere ordren ved at kontakte vores kundesupportteam. En annullering vil være gyldig, når du modtager en bekræftelse fra os om, at annulleringen er godkendt. Hvis din ordre allerede er behandlet, skal du acceptere ordren, når den er leveret. Dette begrænser ikke dine rettigheder til at returnere produktet, når du har modtaget det. Hvis et af dine bestilte produkter ikke længere tilbydes eller er udsolgt, kan IDEAL annullere din ordre og udstede en refusion. Vi vil informere dig om refusionen eller hvis der er et lignende produkt tilgængeligt. Hvis din ordre leveres til et afhentningssted, og du ikke afhenter pakken til tiden eller nægter at acceptere eller på anden måde ikke afhenter ordren, der er leveret til din leveringsadresse, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr for at dække eventuelle ekstraomkostninger, vi måtte have. Hvis du ved valg af leveringsmetode har accepteret, at ordren kan placeres uden for din hoveddør, hvis du ikke er hjemme ved leveringstidspunktet, har vi intet ansvar for ordren, når leveringsfirmaet har efterladt ordren uden for din hoveddør. Hvis din ordre er beskadiget under transporten fra os til dig, skal du rapportere dette til IDEAL's kundesupportteam så hurtigt som muligt.

FORTRYDELSERET OG RETURNERING

Du kan annullere dit køb eller en del af dit køb inden for 14 dage fra den dato, du modtog din ordre, ved at returnere produktet eller produkterne til os. Du har også ret til at ombytte et produkt inden for samme periode, hvis du ønsker at bytte det købte produkt mod et andet produkt.

Hvis produktet eller produktets emballage ikke er i en tilstand, som rimeligt kan forventes, eller er blevet beskadiget på grund af håndtering, der ikke kan motiveres af en sædvanlig undersøgelse af produktet, forbeholder vi os retten til at trække et beløb fra refusionen, svarende til værdiforringelsen af produktet.

Fortrydelsesretten gælder ikke for produkter, der er skræddersyet eller på anden måde personligt tilpasset efter dine specifikke krav.

Gavekort kan ikke returneres eller ombyttes til et andet produkt, og tabte gavekort vil ikke blive erstattet.

Hvis du ønsker at foretage en returnering, skal du informere os herom inden for 14 dage fra den dato, du modtog din ordre.

For at en returnering eller ombytning kan blive behandlet hurtigst muligt, bedes du følge returneringsinstruktionerne i det følgende link: https://idealofsweden.eu/returns

Vi vil tilbagebetale dine penge så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage fra den dag, vi modtog produktet og registrerede returneringen, eller fra den dag du har fremsendt dokumentation for, at produktet er returneret til vores adresse (f.eks. en kvittering for returnering, der angiver vores korrekte adresse). Vi vil udstede tilbagebetalingen til den betalingskilde, der blev anvendt til købet, medmindre andet er aftalt eller vurderet som nødvendigt. Produkter, der er købt direkte på vores hjemmeside, kan ikke returneres i en fysisk IDEAL-butik. Hvis du ønsker at ombytte et produkt til et nyt produkt, skal du blot returnere produktet og placere en ny ordre med din foretrukne betalingsmetode. Hvis du har valgt at betale for ordren via faktura, og den fulde ordre returneres, vil din faktura blive annulleret. Hvis du imidlertid har foretaget en delvis returnering, vil du modtage en ny, opdateret faktura via e-mail. Hvis din fakturabetaling administreres af Klarna, skal du også rapportere returneringen til Klarna, hvilket gøres lettest ved at tilgå dit køb i Klarna-appen og klikke på "rapportere returnering". Bemærk, at du er ansvarlig for at betale fragtomkostningerne for returneringen af din ordre. Hvis ordren er afgivet fra et land uden for EU, kan der være ekstra gebyrer, såsom told eller skatter, der skal betales for returneringen, og du er ansvarlig for at betale sådanne ekstra omkostninger.

DEFEKTIVE PRODUKTER

Hvis de produkter, du modtager, er defekte, bedes du informere os om dette så hurtigt som muligt. Den svenske forbrugerlov (1990: 932) fastsætter, at du har ret til at klage over defekte produkter inden for tre (3) år fra købsdatoen. Du skal dog altid informere os inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget, at produktet er defekt. Hvis vores vurdering efter undersøgelse af produktet er, at produktet er defekt, vil vi enten reparere produktet eller erstatte det med en ny. Hvis produktet har en væsentlig defekt (dvs. ikke en mindre defekt), vil vi udstede en tilbagebetaling svarende til værdien af produktet.

GARANTI

Ud over de rettigheder, du som forbruger har til at indsende en klage vedrørende et defekt produkt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning, tilbyder vi en ét (1) års garanti på alle produkter solgt på vores hjemmeside. Garantien dækker fabrikationsfejl. Bemærk dog, at garantien ikke dækker fejl eller skader forårsaget af:

  • Ydre omstændigheder som f.eks., tab, varme, brand, vand eller andre væsker;
  • Misbrug eller forkert brug, herunder at falde med produktet (medmindre en specifik stødbeskyttelsesgaranti er givet af IDEAL i forhold til et specifikt produkt), hvilket fører til f.eks. buler, brudte eller knuste dele osv.;
  • Æstetiske ændringer, der opstår på grund af normal slid og ældning, såsom f.eks. ridser, ændring af farve, slidt læder og blærende maling; eller
  • Reparationer eller ændringer af produktet, der ikke er udført af IDEAL.

Desuden vil garantien kun gælde, hvis du har følgt vejledningen i vores brugs- eller vedligeholdelsesvejledning for det specifikke produkt.

Denne garanti begrænser eller erstatter ikke nogen lovbestemt garanti eller garanti, som er givet i henhold til gældende obligatorisk lovgivning. Hvis du ønsker at gøre krav på garantien, bedes du udfylde de oplysninger, der anmodes om via følgende link: https://idealofsweden.zendesk.com/hc/en-us/requests/new . Når vi har modtaget dit garanti-krav, vil vi behandle det og vende tilbage til dig så hurtigt som muligt med yderligere instruktioner om, hvordan du skal procedere. Bemærk venligst, at du skal indgive dit krav så hurtigt som muligt efter at have bemærket skaden eller defekten, for at vi kan fortsætte med garantikravet. Hvis dit garanti-krav godkendes, vil vi reparere eller erstatte produktet. Hvis produktet ikke kan repareres eller ikke længere er på lager, har du ret til at modtage et tilsvarende produkt af samme værdi eller få en tilbagebetaling af produktets værdi. Hvis der ikke opdages nogen defekt eller skade, som defineret i denne garanti, vil dit krav ikke blive accepteret. Hvis der ikke er leveret tilstrækkelig dokumentation til at støtte defekten eller skaden via for eksempel e-mail, og vi derfor har anmodet om, at produktet skal returneres til os til undersøgelse, vil vi opkræve et gebyr for fragt- og håndteringsomkostninger, hvis der ikke opdages nogen defekt eller skade.

Vi vil rapportere alle forsøg på svindel til myndighederne, og vi forbeholder os retten til ikke at behandle dit krav, hvis sådanne forsøg mistænkes.

VORES ANSVAR

Vi gør vores bedste for at sikre, at oplysningerne på vores hjemmeside er komplette, nøjagtige og opdaterede. På trods af vores bestræbelser kan oplysninger på hjemmesiden lejlighedsvis være unøjagtige, ufuldstændige eller ikke opdaterede. Vi forbeholder os retten til sådanne unøjagtigheder, tekniske fejl, trykfejl eller billedfejl og forældede oplysninger om lagerbeholdning for et bestemt produkt. Vi har også ret til at rette fejl og ændre eller opdatere vores hjemmesideinformation til enhver tid. Desuden kan vi til enhver tid stoppe salget af et produkt uden forudgående varsel. Hvis der er anvendt en forkert pris på et produkt, du har bestilt, vil vi kontakte dig og afvente din godkendelse, før vi fortsætter med ordren.

Bemærk venligst, at vi ikke garanterer kompatibilitet med produkter, der ikke er fremstillet af os, medmindre det er udtrykkeligt angivet i beskrivelsen af eller specifikationen for produktet.

IDEAL er ikke ansvarlig for tab eller skader forårsaget af din brug af de købte produkter, hvis brugen af produktet ikke overholder de gældende brugervejledninger og plejeanvisninger, og/eller hvis produkterne ikke håndteres med passende omhu. Du er ansvarlig for at undersøge produktet for at sikre, at det ikke er defekt, inden du bruger det.

IDEAL’s ansvar for tab eller skader i forbindelse med din ordre på vores hjemmeside er begrænset til værdien af din ordre, medmindre andet er fastsat ved obligatorisk lovgivning. IDEAL er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab eller skader.

Hvis der opstår en tvist mellem dig som kunde og os, og vi ikke kan løse tvisten, kan du indsende en klage til EU's online tvistbilæggelsessystem, ODR. Læs mere via følgende link: http://ec.europa.eu/odr.

OPHAVSRET

Hjemmesiden og alt indholdet (herunder varemærker, handelsnavne, produktnavne, billeder, logoer, grafik, design, layout og information om produkter) ejes eller licenseres af os. Alle oplysninger og indhold er beskyttet af intellektuelle ejendoms- og markedsføringslove og -regler, og indholdet på hjemmesiden må ikke kopieres eller anvendes uden vores forudgående skriftlige godkendelse.

BRUGERGENERERET INDHOLD

Vi elsker at se dig bære vores produkter og dele dette med vores fællesskab for inspiration. Efter dit samtykke vil vi dele dine billeder på vores kanaler og offentliggøre billedet på produktets side på hjemmesiden. Ved at svare på vores anmodning med hashtagget #YESIDEAL, accepterer du følgende: Du giver IDEAL en ikke-eksklusiv, royaltyfri, ubegrænset tidsmæssig og verdensomspændende licens til at bruge alle billeder, som du har svaret på med #YESIDEAL, i vores marketing og reklame, herunder men ikke begrænset til galleriet på vores hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, kataloger, e-mails, brandbutikker (f.eks. Amazon) og i vores detailbutikker. Du garanterer og erklærer, at du ejer alle rettigheder til billederne, og at du har fået tilladelse fra enhver person, der optræder på billederne. Du godkender også, at billederne må bruges som beskrevet i disse vilkår, og garanterer, at IDEAL's brug af billederne ikke vil krænke tredjepartsrettigheder eller gældende love eller regler. Du frigiver også IDEAL fra enhver forpligtelse til at betale for brugsrettighederne til billederne og de intellektuelle ejendomsrettigheder, der er relateret dertil.

INHOLDSSTANDARD

Disse indholdsstandarder gælder for al materiale (herunder, men ikke begrænset til, anmeldelser af produkter, du har købt fra os, og billeder af sådanne produkter), som du bidrager med til vores hjemmeside, enten direkte via hjemmesiden eller gennem en tredjepart, der giver mulighed for at anmelde dit køb.

Bidrag skal:

  • Være præcise (når de angiver fakta)
  • Være ærlige (når de angiver meninger)
  • Være i overensstemmelse med Sveriges love og lovene i det land, hvorfra bidragene er indsendt.

Bidrag må ikke:

  • Indeholde materiale, der er stødende, hadefuldt eller ærekrænkende for nogen person
  • Promovere seksuelt eksplicit materiale, vold eller forskelsbehandling baseret på race, køn, religion, nationalitet, handicap, seksuel orientering eller alder
  • Krænke nogen copyright, varemærke eller anden intellektuel ejendomsret
  • Være tilbøjelige til at vildlede nogen person
  • Være lavet i strid med enhver retlig forpligtelse over for en tredjepart, såsom f.eks. en kontraktlig forpligtelse eller en tavshedspligt
  • Blive brugt til at udgive sig for at være en anden person eller for at vildlede om din identitet eller tilhørsforhold til nogen person
  • Give indtryk af, at bidraget stammer fra os, når dette ikke er tilfældet
  • Advokere, promovere eller bistå enhver ulovlig handling
  • Indeholde nogen form for reklame eller promovere nogen form for service eller web-links til andre sider.

Ved at poste dit bidrag forstår du, at du giver os en evig, overførbar, sublicenserbar, royalty-fri, global licens til at bruge bidragene til enhver formål, herunder kommercielt brug, og inklusive retten til at oversætte, reproducere, vise, distribuere eller ændre indholdet. Dit bidrag kan være synligt fra andre platforme, såsom søgemaskiner og i vores marketing og / eller annoncering, herunder men ikke begrænset til nyhedsbreve og sociale medier. Dit bidrag vil være synligt, indtil det fjernes.

EJERSKAB

Alle produkter solgt gennem hjemmesiden forbliver vores ejendom, indtil fuld betaling er modtaget.

FORCE MAJEURE

Vi er ikke ansvarlige for nogen skader, tab eller bøder, der skyldes ikke-opfyldelse i overensstemmelse med disse betingelser på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, krig, krigslignende begivenheder, borgerkrig, revolution, oprør, pandemi, regeringshandling, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofer eller lignende begivenheder, tekniske problemer, fejl i elektriske / telekommunikations- / datakommunikations- eller andre kommunikationssystemer samt mangler eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører på grund af omstændigheder anført heri. Hvis sådanne begivenheder opstår, vil vi gøre vores bedste for at informere.

ÆNDRING AF VILKÅR OG BETINGELSER

IDEAL har ret til at ændre disse vilkår når som helst og vil offentliggøre eventuelle ændringer på hjemmesiden.

Hvis en bestemmelse i disse vilkår er ugyldig eller ikke kan håndhæves (helt eller delvist), skal den pågældende bestemmelse være ugyldig i det omfang, som gældende lovgivning tillader. De øvrige vilkår og bestemmelser heri forbliver fuldt ud gyldige og effektive og vil ikke blive påvirket på nogen måde.

FIRMAOPLYSNINGER

IDEAL OF SWEDEN AB

CVR-nummer: 556889-7994

Gamla Rådstugugatan 33,

602 24 Norrköping, Sverige

KONTAKTOPLYSNINGER

E-mail: [email protected]

Disse betingelser blev opdateret den 5/8 2024.