RETURNERING & TILBAGEBETALING

Ombytning og returneringspolitik

Som køber har du ret til at returnere dine produkter og modtage refundering af dit køb inden for 14 dage efter ordremodtagelse.


For at vi kan acceptere din returnering, bedes du sikre at alle produkterne opfylder følgene krav:
  • Produktet er i samme stand, som ved modtagelse.
  • Produktet er i dets originale indpakning med intakte etiketter og beskyttende klistermærker. Bemærk venligst at plastindpakninger med stregkode hører ind under originalemballage.
  • Produktet er ikke købt som specialbestilling eller med et personligt monogram
  • Produktet er ikke en hygiejneartikel, der ikke kan returneres af sundhedsmæssige og hygiejniske grunde (f.eks. Face masks)

Bemærk venligst:
  • Produkter købt online kan ikke byttes hos vores forhandlere.
  • Som køber er du ansvarlig for at dække returomkostninger. Husk altid at gemme din returkvittering fra dit postombud, indtil vi har kontaktet dig angående din returnering.
  • Gavekort kan ikke returneres.

Ombytning

Hvis du ønsker at bytte et produkt til et andet, bedes du returnere produktet for refusion, og foretage en ny ordre på vores hjemmeside.


Refundering af produkter til kampagne- eller udsalgspris

Hvis du ønsker at returnere din ordre for refusion af købet, skal du være opmærksom på at vi refunderer den betalte pris. Hvis du købte en vare til nedsat pris, refunderes dette beløb uanset varens nuværende pris. Hvis du har handlet under en kampagne, forbeholder vi os retten til at nægte dig tilbuddet/rabatten, hvis din ordre efter returnering ikke længere opfylder betingelserne for at deltage i tilbuddet/rabatten.


For eksempel: Hvis du brugte en rabatkode i forbindelse med din ordre, som krævede at du bestilte for et bestemt beløb, forbeholder vi os ret til at nægte dig rabatkoden, hvis beløbet efter returnering af dine varer er lavere end det, som kræves for at bruge rabatkoden.

Ved køb af pakketilbud (eksempel: køb 3 betal for 2) skal hele ordren returneres for at vi kan refundere den.


Det er muligt at returnere flere ordrer i samme pakke.

For at din tilbagebetaling er korrekt, skal du:


  • Registrer en retur på alle ordrer, der skal returneres
  • Sørg for at adskille dine ordrer, så det er tydeligt, hvilke produkter der hører til hvilken ordre
  • Inkluder alle returkvitteringer i din retur. Ved hver registreret returnering modtager du en returkvittering på e-mail. Kvitteringen indeholder en stregkode, der giver os mulighed for at knytte returen til den korrekte ordre.
  • Ønsker du at købe vores returseddel, så husk kun at vælge den mulighed på en af returerne. Ved valg af vores returseddel trækkes returomkostningen automatisk fra tilbagebetalingen. Skulle du vælge vores returseddel på alle ordrer, vil denne omkostning blive trukket fra alle ordrer.

Procedurer for Ombytning & Returnering

Før du returnerer din ordre, bedes du sørge for at læse vores returpolitik her.


Opret din returnering

For at returnere produkter fra din ordre skal du oprette en retursag via vores returportal, og følge instruktionerne der. Når du opretter din retursag, modtager du desuden oplysninger om hvordan og hvorfra du skal sende din returpakke.



Opret en retursag her.

Returlabel

Når du opretter dit returnering kan du vælge hvorvidt du selv sørger for returforsendelsen, eller ønsker at købe en returlabel fra IDEAL OF SWEDEN. Omkostningerne ved returforsendelse (39 DKK) vil blive trukket fra din refundering.


Ombytning

Hvis du ønsker at bytte en eller flere af dine returnerede produkter til et andet, skal du følge den samme proces som ovenfor, og derefter foretage en ny bestilling med det ønskede produkt.


Vi kontakter dig via e-mail, så snart vi begynder at behandle din returnering. Hold gerne øje med dit spam-filter. Afhængig af afsendelseslandet og postvæsenet tager det normalt 7-14 hverdage, før vi modtager og håndterer din returpakke.


Hvis du ikke har hørt fra os inden for 4 uger, bedes du kontakte os ved at bruge chatknappen i nederste højre hjørne.


Ved fakturaer tilknyttet Klarna anbefaler vi at sætte fakturaen på pause indtil vi har behandlet din returnering, for at undgå rykkergebyrer. Dette kan gøres gennem Klarna-appen eller ved at kontakte Klarna direkte, så de kan hjælpe dig. De kan kontaktes via chat og email her: KLARNA


Hvis det ikke er muligt at sætte fakturaen på pause, bedes du betale fakturaen. Vi refunderer beløbet til dig, når vi har modtaget og godkendt din returnering.


Når du opretter din returnering, bedes du kontrollere at du opfylder følgende krav:


  • Du har indtastet den samme email-adresse, som du angav ved bestillingen af ordren
  • Du har kun indtastet numre ved angivelse af ordrenummeret
  • Du er berettiget til returnering og opfylder vores betingelser for returnering

Du kan læse mere om vores returpolitik her.


Hvis du stadig ikke kan registrere din returnering, bedes du kontakte os ved at bruge chatknappen i nederste højre hjørne for yderligere hjælp.


Det er ikke noget problem! Om du fortryder din retyr og vil beholde en eller flere produkter, så behøver du hverken gøre noget eller kontakte os angående dette.



Refusion

Hvor er det ærgerligt at høre, at du føler, at du ikke har fået det korrekte beløb refunderet.

Forhåbentlig kan nedenstående årsager besvare dit spørgsmål:


Returneringsomkostninger

Hvis du vælger at købe returfragtsedlen hos os, er prisen på forsendelsesetiketten blevet trukket fra din refusion.


Håndteringsomkostninger

Hvis din ordre er blevet returneret på grund af en af nedenstående årsager, opkræver vi et ekspeditionsgebyr på 75 DKK. Dette gebyr inkluderer omkostninger til forsendelse, returforsendelse, administration og håndtering.

  • Den forkerte adresse blev indtastet på købstidspunktet
  • Pakken blev ikke afhentet hos postbuddet
  • Pakken blev afvist på leveringstidspunktet

Du kan finde mere information om håndteringsomkostningerne her.


Får du stadig den forkerte refusion?

Venligst kontakt os ved at klikke på chatknappen i nederste højre hjørne, så vi kan undersøge dette for dig.


Du vil modtage en automatisk e-mail, når din returnering er behandlet og godkendt. Hvis du ikke har hørt fra os inden for 4 uger efter din returnering, bedes du kontakte os ved at bruge chatknappen i nederste højre hjørne.


Når vi har godkendt returneringen, tager det normalt 1-5 hverdage, før pengene bliver refunderet til din konto. Pengene går automatisk tilbage til den konto, der blev brugt til betaling. Hvis du har betalt med et gavekort, bliver pengene refunderet til gavekortet.


Hvis du ønsker at returnere din ordre for refusion af købet, skal du være opmærksom på at vi refunderer den betalte pris. Hvis du købte en vare til nedsat pris, refunderes dette beløb uanset varens nuværende pris. Hvis du har handlet under en kampagne, forbeholder vi os retten til at nægte dig tilbuddet/rabatten, hvis din ordre efter returnering ikke længere opfylder betingelserne for at deltage i tilbuddet/rabatten.


For eksempel: Hvis du brugte en rabatkode i forbindelse med din ordre, som krævede at du bestilte for et bestemt beløb, forbeholder vi os ret til at nægte dig rabatkoden, hvis beløbet efter returnering af dine varer er lavere end det, som kræves for at bruge rabatkoden.

Ved køb af pakketilbud (eksempel: køb 3 betal for 2) skal hele ordren returneres for at vi kan refundere den.


Vi justerer vores priser af hensyn til nye trends, lagerstatus og efterspørgsel fra vores kunder. Prisjusteringer eller kampagner berettiger ikke refundering af prisforskellen.